logo دانلود اپلیکیشن تاپ تی وی
فیلم فهرست شیندلر Schindler's List

فیلم فهرست شیندلر Schindler’s List (1993)

مدت زمان: 195 دقیقه کشور:

در لهستان تحت اشغال آلمان در طول جنگ جهانی دوم، صنعتگر اسکار شیندلر پس از مشاهده آزار و اذیت آنها توسط نازی ها، به تدریج نگران نیروی کار یهودی خود می شود.

رضایت کاربران
100% (1 رای)
9.0 /10
95
98%
کارگردان:

درباره فیلم

فیلم “فهرست شیندلر” یک درام تاریخی آمریکایی به کارگردانی استیون اسپیلبرگ است که در سال ۱۹۹۳ منتشر شد. این اثر بر اساس رمان “کشتی شیندلر” اثر توماس کنیلی، نویسنده استرالیایی، ساخته شده است. داستان فیلم دربارهٔ زندگی صنعتگر آلمانی به نام اسکار شیندلر است که در طول جنگ جهانی دوم، با استخدام بیش از هزار یهودی، بیشتر آن‌ها پناهنده لهستانی، در کارخانه‌های خود، از هولوکاست نجاتشان می‌دهد.

فیلم بیش از ۷۲ روز در سال ۱۹۹۳ در شهر کراکوف لهستان فیلم‌برداری شد و اسپیلبرگ با استفاده از فیلم‌برداری به صورت سیاه و سفید، فضای مستندی را برای این اثر ایجاد کرد. جانوش کامینسکی، فیلم‌بردار این اثر، به دنبال ایجاد حس بی‌زمانی در داستان بود. موسیقی این فیلم توسط جان ویلیامز ساخته شد و ایتساک پرلمان، ویالونیست اسرائیلی، تم اصلی موسیقی را اجرا کرد.

“فهرست شیندلر” در تاریخ ۳۰ نوامبر ۱۹۹۳ در واشنگتن رونمایی شد و در ۱۵ دسامبر ۱۹۹۳ در آمریکا به نمایش درآمد. این فیلم علاوه بر حضور مداوم در فهرست‌های برترین فیلم‌ها، با درآمد بیش از ۳۲۲ میلیون دلار در مقابل بودجه ۲۲ میلیون دلاری، یک موفقیت تجاری قابل توجه را نیز کسب کرد. “فهرست شیندلر” در ۱۲ بخش مختلف برای دریافت جوایز اسکار نامزد شد و در ۷ بخش از جمله بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین فیلم‌نامه اقتباسی و بهترین موسیقی برنده شد. علاوه بر این، این فیلم برندهٔ بسیاری از جوایز دیگر از جمله هفت جایزه بفتا و سه جایزه گلدن گلوب شده‌است. بنیاد فیلم آمریکا “فهرست شیندلر” را در رتبه هشتم از ۱۰۰ فیلم برتر آمریکایی تمام دوران قرار داده و کتابخانهٔ کنگره آمریکا نیز این فیلم را در سال ۲۰۰۴ برای نگهداری در فهرست ملی ثبت فیلم انتخاب کرده است.

حجم مصرفی شما عادی محاسبه می‌شود.
  • جوایز: برنده 7 جایزه اسکار 91 برنده و 49 نامزدی در مجموع
  • زبان: انگلیسی، عبری، آلمانی، لهستانی، لاتین
  • نویسنده: Thomas Keneally, Steven Zaillian

ستارگان

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دانلود اپلیکیشن تاپ تی وی